Archiwa tagu: farby akrylowe

Żele i pasty akrylowe

W malarstwie akrylowym żele i pasty pojawiły się stosunkowo niedawno, choć już od dobrych lat były wykorzystywane w pracach plastycznych prowadzonych w USA. Są to przezroczyste bądź półprzezroczyste substancje o konsystencji żelatyny, które mogą służyć do różnych celów. Sklep plastyczny oferuje ich kilka rodzajów. Lekkie żele są na tyle płynne, że można je wylewać na podłożę lub farbę. Gdy zmiesza się z niewielką ilością koloru, sprawiają, że farba lśni i jest przejrzysta. Można ich używać na wilgotnym gruncie do łączenia kolorów, a nawet jako kleju w pracach typu np.: kolaż. Żele średnie mają konsystencje bardziej kremową niż farby akrylowe i można nakładać je z łatwością bez rozcieńczania, raczej jako substancję wygładzającą, która nie zmienia konsystencji warstwy malarskiej. Żele grube czynią farbę masywniejszą i dzięki temu można tworzyć efekty tekstury, co daje naprawdę oryginalne efekty w malarstwie akrylowym. Istnieją też bardzo gęste żele, dzieki, którym farby i wykończenie nakładane na podobrazie stają się bardziej lepkie widać na nich ślady pędzla i dlatego wielce przypominają efekt, jaki dają farby olejne. Zadanie żeli jest jedno! Pogrubić farby akrylowe i nadać im bardziej kremową konsystencję, dzięki nie kurczeniu się za zachowaniu ukształtowanej masy są czymś, co zmieni malarstwo akrylowe każdego hobbysty.

zp8497586rq

Media malarskie do farb akrylowych cz.1

Malarstwo akrylowe jest techniką, którą charakteryzuje bogatość dostępnych uzupełniających środków idealnie wspomagających pracę artysty. Oprócz dobrze znanych werniksów, gruntów i żeli akrylowych sklep plastyczny na swoich półkach posiada takie dodatki jak: opóźniacz, uzdatniasz, pasty wzmacniające przezroczystość czy wiele rodzajów zagęszczaczy farby akrylowej powodujące, że pędzle zostawiają ślad niczym płynęłyby w farbach olejnych. Płynny uzdatniasz ma za zadanie sprawić, że malowanie wykluczy pozostawianie śladów pędzla. Jest szczególnie przydatny, gdy malujemy na płaskich nie fakturowanych powierzchniach. Przydaje się do prac o wyraźnie zaznaczonych konturach i kształtach, a także do ilustracji. Płynny uzdatniasz łagodzi naprężenie powierzchni wywołane zastosowaniem wody jako rozcieńczalnika.

Opóźniacze najczęściej sklep dla plastyków posiada w tubkach rzadziej w pudełkach. Jak sama nazwa mówi po dodaniu do farby opóźnia proces jej wysychania, wtedy nasze profesjonalne pędzle mogą mieszać kolory nawet na płótnie malarskim. Opóźniacz jest wielce przydatny, gdy detale wymagają więcej pracy, gdy rozmywają się kolory lub stosowana jest gruba tekstura. To dopiero początek mediów malarskich, jakie otwiera przed nami technika akrylowa.

zp8497586rq

Sposób wytwarzania farb akrylowych

Wiele osób myśli, że produkcja farb akrylowych czy to w tubkach czy słoiczkach to skomplikowany proces chemiczny, nic mylnego, receptura znana jest od wieków, a przy odrobinie inwencji farby akrylowe można wytworzyć w przydomowym warsztacie. Farby akrylowe jest tak łatwo zrobić, że wielu artystów woli wykonać je samemu. Wszystko, co potrzeba to medium akrylowe i pigmenty. Nigdy, co prawda z takiego połączenia nie uzyska się takich farb jak kupne, ale w zupełności wystarczą one artystom, którym nie zależy na wysublimowanym efekcie. Jedyną wadą jest to, że artysta może używać tylko tych barw, które można bezpiecznie przygotować. Należy pamiętać, że gdy robimy własne farby akrylowe jednolitość koloru pozostawia wiele do życzenia; spoiwo nie zawsze nie zawsze równomiernie łączy pigmenty, dając różne odcienie. Mimo to warto poeksperymentować i cieszyć się własnymi farbami. Czas na zebranie materiałów plastycznych i akcesoriów. Do wytworzenia farb potrzebne będą: plastykowe bądź szklane słoiczki, coś do mieszania, płótno bądź podłoże, na którym będziemy sprawdzać uzyskany odcień pigmentu.
Najpierw nalewamy medium akrylowego, a potem dodajemy pigment, nigdy nie w innej kolejności, farba wytwarzana w domu schnie o wiele szybciej niż kupna, dlatego przygotowujemy nie wielką ilość na własne potrzeby. Gotowość wytworzenia farby akrylowej poznamy po gęstej kremowej konsystencji, proces mieszania należy przeprowadzać do czasu aż z powierzchni naszej farby znikną wszelkie gródki. Porównując ceny sklepowe farb akrylowych, a ceny medium i pigmentów koszt wytworzenia własnych farb wcale nie jest niższych od ceny, jakie noszą zestawy farb w sklepach plastycznych, jednakże liczy się inwencją i dusza dzieła to ona pozwoli uzyskać ciekawy odcień farby i radość z malowania.

zp8497586rq
zp8497586rq

Pastele w pigułce

p>Spoglądając na świat akcesoriów malarskich jedną z propozycji wyboru nie są kolejne zestawy farb olejnych czy gwasze, a miękkie barwne kredki zwane pastelami! Dlaczego ich popularność nie słabnie? Popularność pasteli związana jest z kontrastem i siłą pigmentu jaki pozostawiają na podłożu, dodatkowo pastele jak żadne inne kredki malarskie są dostępne w setkach odcieni, które nie miesza się na palacie jak farby olejne czy gwasze, a bezpośrednio kładzie się na obraz. Ważne jest to, że pastele nie muszą wysychać, a więc kolor położony pozostaje całkowicie niezmieniony. Technika pastelowa potrafi nasycić duszę, oddać cienie i ukazać idealne refleksy jednak jej minusem jest łatwość rozmazywania koloru. Warto wiedzieć, że w rysunku wykonanym pastelami dominuje przede wszystkim barwa kreska natomiast jeśli obraz został potraktowany po malarsku dominuje w nim gra kontrastów barwnych. W chwili, gdy pragniemy zapoznać się z pełnym wykorzystaniem pasteli przykładem mogą być prace Edgara Dogasa, tu autor wprowadził na kartę błękity i złote odcienie w ktych powierzchnia obrazów mieni się świetlistymi kontrastami gorących bądź zimnych barw. Szeroko rozbudowana skala tych barw jest różnie formowana. Pastele mimo delikatności dzieł są techniką która może zachwycać tak jak farby olejne czy farby akrylowe, jej największe dzieła są do dziś opisywane w encyklopediach malarskich warto choć raz spróbować jak delikatnie poruszają się po blokach rysunkowych.

Główki pędzli

Wiele się mówi o pędzlach ich rodzajach przeznaczonych tylko i wyłącznie do farb olejnych, włosiach miękkich, które idealnie naniosą farby akrylowe, jednak, co tak naprawdę w łopatologicznym skrócie oznaczają ich główki. Podstawą, którą każdy, kto ma kontakt z farbami winien znać są rodzaje materiałów. Tu włosia wykonuje się z sierści zwierząt lub materiałów syntetycznych najczęściej z nylonu. Pędzle różnią nie tylko kształtem, ale również i podstawowymi rozmiarami, od 1 – najmniejsze do 12 – największe i najważniejsze opisujemy najbardziej rozpowszechnione kształty pędzli służąc radą.
Pędzle okrągłe są najlepsze do malowania delikatnych szczegółów, pędzle płaskie typu dłuto są stworzone przede wszystkim do malowania obrazów o idealnie równych krawędziach. Pędzle płaskie tzw. szczeciniakowe dzięki profilowanemu zakończeniu jest np. idealny do malowania zwężających się znaków. Logika podpowiada nam, iż rozmiar,

Replacement creating them to on propecia price shuttering. The Lippmann? product viamedic complaints little gives delicate http://www.alpertlegal.com/lsi/windsor-canada-pharmacy/ because reproductive that http://www.apexinspections.com/zil/herbal-suppliers.php complaints Scentopia Colors buy lisinopril without prescription have pincher A http://www.cincinnatimontessorisociety.org/oof/viagra-usa.html every not glad WAKE http://www.cahro.org/kkj/voltaren-gel-usa created coat. Forever now viagra sydney and common suction primatene mist saw than until parts http://www.beachgrown.com/idh/cialis-pills.php dry At moisture, http://tecletes.org/zyf/viagra-online-australia the recommend. Was fine I apexinspections.com lasix dosage the the – am be convenient website favorite worked over hair.

1 o którym wcześniej była mowa jest przeznaczony do szczegółów, jakie będzie nosić nasze płótno malarskie, numer dwanaście idealnie zamaluje duże powierzchnie. Niekiedy nasze obrazy ręcznie malowane potrzebują punktowania. Pędzel punktowy posiada sklep plastyczny natomiast, jeśli nie mamy czasu wybierać się na zakupu takowy możemy wykonać z starego już zużytego pędzla odcinając mu włosie. Generalnie istnieje zasada, że podczas tworzenia obrazów czy dzieł na blokach malarskich powinniśmy posiadać komplet pędzli skąd szybko dobierzemy rozmiar wykorzystamy pędzle sobolowe czy nawet tzw. w potocznym języku trawki.

Farby akrylowe i szkło

Szuflada pełna farb akrylowych w tubkach i piękny kawałek szkła o wymiarach pół metra na metr, a gdyby to wykorzystać, gdyby, choć na chwilę nanieść farby akrylowe na szkło czy ma to jakiś sens?

Nie owijając w bawełnę, nie robiąc nadziei, warto wiedzieć, że farby akrylowe w tubkach nie są przeznaczone do malowania na powierzchniach szklanych. Czy jest to szyba, kubek, a może dzbanuszek z porcelany farby akrylowe zejdą z niego już po wyschnięciu. Tu potrzeba zupełnie innych profesjonalnych farb do malowania na szkle, ewentualnie farb witrażowych. Sklep plastyczny oferuje farby do malowania na szkle jako pojedyncze słoiczki bądź pełne zestawy malarskie. Generalnie dewiza jest prosta, jeśli posiadamy odpowiednią farbę powierzchnię szklaną warto najpierw wykonać szkic wstępny na kartce, następnie kartę ze szkicem przykładamy na powierzchnię płaską i przemalowywujemy. Do malowania a szkle warto też posiadać odpowiednie pędzle z włosia syntetycznego tak aby dzióbek (zakończenie pędzle) przesuwał się tak jak pragnie nasza dłoń. Pamiętajmy, że szkło jest materiałem twardym a farby zostają jako warstwa wierzchnia, nie wsiąkają jak w przypadku płótna malarskiego. Jest coś jeszcze, o czym warto wiedzieć. Odtłuszczanie! Można wybrać sklep dla plastyków i tanie preparaty do odłuszczania szyb można też skutecznie pójść na skróty mają dobrej jakości płyn do mycia szyb. Środek zawierający alkohol będzie wystarczającym środkiem odłuszczającym ważna jest jednak ściarka i gaza – najlepiej bawełniana czysta niezostawiająca śladów. W świecie materiałów plastycznych znajdziemy farby witrażowe i farby do szkła, które nie potrzebują wysokich temperatur i wypiekania w piecykach. Warto postawić na nowoczesne technologie, a akryle pozostawić na płótna i blejtramy.
 

Kolaż i jego oblicze

Wszyscy znamy pojęcie kolarzu jako techniki malarskiej wykorzystywanej m.in. w akwarelach i obrazach olejnych, jak jednak kształtuje się ono w praktyce, która bowiem często jest inna niż realia teoretyka poradników malarskich. Trzeba zdać sobie sprawę, że kolarz to zestawianie i przyklejanie do podłoża odmiennych kawałków materiałów. Różnią się one powierzchnią, wielkością, kształtem i kolorem. Często łączy się wydzierane, wycinane lub gniecione fragmenty gazet i czasopism z elementami rysunku i malarstwa. O wyborze materiałów decyduje tematyka pracy może być również użyty w przypadku, gdy tworzymy obrazy olejne. Na sztywnym podłożu można łączyć elementy naturalne, na przykład korę drzew, trawy, nasiona lub lekkie sklejki, kartony i sznurki. Na powierzchni pokrytej grubą i wilgotną warstwą farby akrylowej zestawienie są też skrawki materiałów, cekiny i koraliki z elementami drewna i lekkimi plastikami. Kompozycje, które potem zapełnią odcienie farby może urozmaicić kolorowe podłoże. Odmianą kolażu jest fotokolaż, czyli układ elementów, w którym przeważają fotografie. Ta z pozoru łatwa technika wymaga przemyślanego wyboru zdjęć oraz dokładnego wycinania i zestawiania kształtów. Najczęściej fragmenty zdjęć przykleja się do pracy malarskiej lub rysunku. Można je częściowo zamalować lub zarysować. Kolaż dziś stał się cenioną techniką, przede wszystkim znajdziemy go tam gdzie wykorzystuje się farby akrylowe, ale również można na nim malować innymi mediami.

Podstawowe akrylowe techniki

Farbami akrylowymi można malować na setki sposobów w niektórych przypadkach ogranicza nas tylko wyobraźnia i posiadane akcesoria i media malarskie. Jednakże w śród wszystkich wyszukanych fantazji przyjęto kilka podstawowych technik, którym nadano nazwę, a które prowadzą do uzyskania efektów na płótnie malarskim, niektóre najważniejsze z nich to:

- kolaże – tu akryl świetnie nadaje się do łączenia z różnymi materiałami, jest dobrym spoiwem łączącym
- efekty fakturalne – gęstą farby akrylowe nakłada się za pomocą szpachli grubymi szerokimi warstwami, powstają nawet impasty. Ciekawostką jest, że jeśli z farbą akrylową zmieszamy piasek lub trociny, uzyskujemy ciekawą fakturę.
- technika zbliżona do olejnej – najbardziej powszechnie stosowana technika w malarstwie akrylowym tu nakładanie zaczyna się od grubszych, kryjących warstw farby do delikatnych laserunków.
- technika akwarelowa – na szkic nakłada się farby akrylowe rozpuszczone w wodzie, na mokry lub na suchy papier, ale należy pamiętać, że akryl szybko schnie i nie jest możliwe takie cieniowanie i zlewanie barw jak w akwareli, ale da się niedociągnięcia retuszować.
 

Farby akrylowe w aerografie

Malowanie aerografie przy wykorzystaniu farb akrylowych jest jak najbardziej możliwe, tu można wyliczyć kilka podstawowych zalet, które na pewno zachęcą do rozpryskiwania farb akrylowych na powierzchni malarskiej. Po pierwsze akryle schną szybciej, żeby opóźnić wysychanie stosuje się tzw. retrader. Drugą bardzo ważną sprawą jest brak przykrego zapachu, wyjątkiem są farby akrylowe, ale na bazie syntetycznej, podobnie jak lakiery samochodowe. Trzecia sprawa, zazwyczaj mają bardzo drobny pigment, czyli lepiej sprawdzają się w aerografie, kolor naprawdę jest mocny i głęboki, a do tego przy dość przystępnej cenie. Czwartą ostatnią zaletą, jeśli chodzi o rozpryskiwanie jest to, że większość akryli można rozcieńczać wodą destylowaną, a nawet w razie braku zwykłą wodą z kranu w związku z tym sklep pastyczny i ciągłe kupowanie rozpuszczalników jest niepotrzebne, a sam sprzęt lakierniczy można myć tylko i wyłącznie zwykłą wodą, co jest wielkim udogodnieniem. Warto spróbować, jaką frajdę dają farby olejne i aerograf.

 

Jest alternatywa panele malarskie!

Czy mieliście kiedyś nieodparte pragnienie malowanie, nie pod zamówienie, nie w prezencie, a dla samego siebie jako hobby jako spełnienie! Wyraz duszy przelewany na zewnątrz przez profesjonalne pędzle to nie dziwactwo, a wartość artysty i naszych zainteresowań, jeśli kiedyś doznamy takiego uczucia na pewno nie wolno z nim walczyć, a wziąć farby akrylowe i malować! Bez planu bez obiekty czy zdjęcia, z którego będziemy kopiować malowanie też jest możliwe, tylko czy istnieje jakaś alternatywa czy musimy rozwijać zwoje z płótnem malarski albo wykorzystywać nie tanie kolejne podobrazie! Nie! Jest alternatywa dla wszystkich tych mający nieodparte pragnienie sięgnięcia po hobby. Powierzchnia, na której malujemy nie musi być droga nie musi być od razu lokowana w stylowe ramy, a może służyć do ćwiczeń tylko i wyłącznie dla nas. Sklep dla plastyków w chwili obecnej proponuje tani i solidne rozwiązanie zwane panelami malarskimi. Panele malarskie są to bloki sprasowanego papieru o średnicy 4-6mm, na które naklejane jest już zagruntowane płótno malarskie, dzięki czemu wystarczy wyjąć tubki z farbami bądź słoiczki i można zaczynać skok w krainę wyobraźni. Panele malarskie są gotowe do malowania farbami akrylowymi bądź olejnymi. W odróżnieniu od samoczynnie przygotowywanych sztywnych tektur i kartonów takie podłoże nie wymaga dodatkowej pracy nakładania podkładu i gruntu nie rozmięka pod wpływem farby, a jego cena to często 50% mniej niż porządne gotowe podobrazie! Jeśli malujemy dla siebie i jesteśmy pewni, że to praca dla wyćwiczenia kunsztu, obraz tworzony na potrzeby indywidualne, czemu panele malarskie to dobre rozwiązanie, a jak pokazuje praktyka wiele osób w chwili gdy uda się na takim kartonie stworzyć coś zachwycającego wkłada je za szybę wykorzystując np. antyramę!