Archiwa tagu: tubki farby

Farba witrażowa do porcelany?

W chwili, gdy naszym małym marzeniem jest zamalowanie szklanej powierzchni, a w szufladzie z akcesoriami plastycznymi posiadamy tylko tubki farby witrażowej i słoiczki farbek do porcelany, co będzie najodpowiedniejsze pod względem wytrzymałości czasowej jak ównież i efektu, który uzyskamy po zakończeniu pracy? Warto poznać właściwości farb i ich przeznaczenie, aby w przyszłości być zorientowanym, do czego możemy użyć danych farb. Przede wszystkim farby witrażowe opócz pokrywania szkła nadają się do malowania pleksi, porcelany czy płytek ceramicznych najczęściej nie wymagają wypalania piecowego i są odporne na warunki atmosferyczne, czyli deszcz wilgoć i mocne nasłonecznienie, natomiast farby do porcelany w wielu wypadkach to zestawy farb do wypalania piecowego, choć można ównież dostać farby na bazie silikonów, gdzie powierzchnię, którą naniesiemy na szkło w ostateczności zamalowujemy lakierem bezbarwnym utrwalającym cały efekt. Farby do porcelany mogą służyć do zdobienia metalu, szkła, gliny, a nawet miedzi. Malować można używając farby prosto ze słoiczka, albo też odlewając odpowiednią ilość na paletę i mieszając z wodą, co pozwoli osiągnąć óżny odcień farby, co jest dość dobrym rozwiązaniem i pozwala uzyskać kolory, jakie nie zaoferuje nam żaden sklep plastyczny. Jeżeli posiadamy kawałek szkła bądź płaską szybę zaówno farby witrażowe jak i ceramiczne są odpowiednim rozwiązaniem, jakiego wybierzemy producenta i odcienie to już kwestia indywidualna.

zp8497586rq

Fioletowe pigmenty

óżnorodność i moc koloów to aspekt, który nadaje naszym pracą malarskim niebywałego wyglądu, czy zastanawialiśmy się kiedyś skąd się biorą i co znaczą pigmenty, jakie mieszamy na palecie malarskiej. Jednym z słynnych pigmentów jest antyczna tyryjska purpura, barwnik pożądany przez rzymskich władców, symbol władzy monarszej, pozyskiwany poprzez wyciskanie cyst z ciał trąbików. Ta farba olejna aby powstała potrzeba około 1,5 grama substancji koloryzującej potrzebnych było około 12.000 mięczaków. Nie może dziwić, zatem astronomiczna cena tyryjskiej purpury. Jednak prawie do wieku XIX nie było innego, alternatywnego źódła tej jedynej w swoim rodzaju, głębokiej, prawdziwie oddającej przepych purpury. Do czasu wprowadzenia w latach 1960-tych pigmentów dwuoksazynowych (dioksazynowych), kolory purpurowe i fioletowe powstawały z óżnych mieszanek pigmentów, lub były znane ze swojej nietrwałości. Caput Mortuum. Bordowo-marsowy fiolet. Nazwa tego pigmentu (łac. Martwa głowa) pochodzi z XVIII wieku. Pigment dwuoksazynowy /Dioxazynowy/. Głęboki fiolet, występujący pod swoją nazwą chemiczną, jak ównież pod angielską nazwą Violet. Pigment purpury ukazuje dużą trwałością w farbach olejnych, akrylowych oraz wodnych, posiadają go niektóre zestawy malarskie, ale ównież jest on dostępny w pojedynczych tubkach i słoikach farb.