Archiwa tagu: werniks końcowy

Werniksy i ich rodzaje cz.2 ost.

p>Przemierzając krainę werniksów jednym z najważniejszych punktów jest końcowe medium nakładane na farby olejne. Tu wskazane jest dobranie werniksu końcowego który nie żółknie z upływem czasu, a dodatkowo jest odporny na wszelkie zanieczyszczenia powietrza m.in. kurz. Werniks końcowy musi być tak dobrany, żeby pokrywał i łączył się z każdym dostępnym na rynku rodzajem farby olejnej. Na co trzeba zwócić uwagę to odwracalność procesu werniksowania końcowego. W przypadku gdyby praca malarska pod spodem wymaga specjalnych zabiegów, naprawy, restaurowania, bądź też usunięcia brudnego werniksu musi on nawet po wielu latach być zmywalny. Kolejnym rodzajem, który niekiedy zawierają w sobie zestawy malarskie jest werniks woskowi, ównież służy jako efekt zakończenia obrazu olejnego z tym, że nadaje on wizualny wygląd matowy powierzchni zewnętrznej. Ostatnią grupą dość często wybieraną przez hobbystów jest werniks w Aerozolu. Istnieje szeroka gama werniksów w aerozolu. Są wśód nich linie kładące duży nacisk na odpowiednio wysoką przejrzystość, jak ównież ich usuwalność i odporność na żółknięcie. Gama produktów w aerozolu obejmuje ównież nieusuwalne werniksy uniwersalne (z połyskiem, matowe) wykorzystywane przy pracach akrylowych i innego rodzaju pracach rzemiosła artystycznego, co jest dobrą wiadomością dla osób, które nie tylko wykorzystują farby olejne! Teraz pastele, techniki grafitowe jak i same obrazy malowane węglem dzięki mediom w aerozolu mogą uzyskać perfekcyjne zabezpieczenie.
 

Werniks retuszerski

W świecie akcesoriów dla plastyka często spotykamy się z pojęciem werniksu retuszerskiego, odnajdujemy opinie na jego temat i wiele pochwał, ale gdy zabieramy go ze sklepu nie wiemy dokładnie, co dalej! Kiedy wykorzystać nasz werniks retuszerki i co on może dać obrazom olejnym?
Sam werniks retuszerski jest lepki, bo taki ma właśnie być, aby farba lepiej przywierała. Stosuje się go między warstwami lub jak np. zmieniamy rodzaj farb. Np. podkład malujemy temperą lub akrylami to na to cieniutka warstwa retuszerskiego i na to casino online wszystko kładziemy farby olejne. Dodatkowo werniks retuszerski stanowi podstawę do mediów malarskich, można nim np. na koniec malowania nadać mat, ale wymaga to rezygnacji z werniksu końcowego. Warto pamiętać, że nasz werniks retuszerski nakładamy, kiedy farba jest całkowicie sucha. Przy standardowej warstwie farby po roku, a przy grubej warstwie po kilku latach. Oczywiście jego wcześniejsze wykorzystanie jest wskazane do korekty nie do retuszy, ale istnieją jego rodzaje przeznaczone do konserwacji jak i do korekty. Jeśli nie jesteśmy pewni, co trzymamy w koszyku lepiej zapytać sklep plastyczny i uzyskać profesjonalną poradę niż nieświadomie zniszczyć nasz obraz olejny!